Allahın emrettikleri eylemeler haller fikirler duygular var bir de izin verdikleri var…emredilenleri bile rıza amacıyla yapmayan Allahın cezasına uğrayacak …evlendi ama müşrik nefsi içinse cezalıktır bu evlilik…9 yaşındaki kızla evlendiyse her imkanı varken 9 yaşındakini seçtiyse hele…
Allahın bir emrinden bir emrine kaç…ama Allahtan kaçma…niyetin rıza ise domuz eti ye ölmemek için ölmemek emirdir…Sadece cihad için öl…Allah için öl der Kur’an…Niyeti Allah olana haramlar helal olur…oruç ve hac da ihramlı olmak var helalleri haram kılmak var…Faizi al cihad içinse…cihad öyle bir emirdirki…Hafız isminin ve bir çok esmanın gereğidir…ülkeni malını canını ırzını ezanını korumak değerlerini kutsallarını kaybetmemek içindir…bir çok haramı helal kılar…hileyi de…casusuluk görevi hileyi takiyyeyi helal kılar…
Niyet, emre itaat ve Allahü teâlânın rızasına kavuşmak için yaptığını kalbinden geçirmek demektir. Niyet, ibadet yapmayı kalbe getirmek, hatırlamak değildir. Allahü teâlâ için yapmayı irade etmek, istemek demektir.
İlimsizin iyi niyeti hainlik de olabilir…
Evet…Yiyip içmekte, elbisede, nakil vasıtalarında, bina, ev işlerinde, ibadet yapmak, yani Allahü teâlâya yaklaşmak niyet etmeyip, yalnız dünya işi düşünülürse, bunlar bir ibadeti yapmaya mani olmadıkça veya bir haramı işlemeye sebep olmadıkça, bid’at olmaz. (Hadika)
Evet…Dinimizde niyetin önemi büyüktür. Kötü niyet için, yerine göre bazen günah, iyi niyet için her zaman sevab vardır. İyi bir iş yapmaya niyet edip, fakat onu yapamasa bile, yine sevab alır. Hadis-i şerifte,(Müminin niyeti işinden hayırlıdır) buyuruluyor. Mubah iyi niyetle yapılırsa taat olur; sevab verilir. Kötü niyetle yapılırsa günah olur. Üç örnek: 1- Yiyip içmek mubahtır. Yiyip içerken, Allahü teâlânın emirlerini yapıp yasak ettiklerinden kaçmak için kuvvet kazanmaya niyet edilirse; taat olur, sevap olur. Günah işlemeye kuvvet kazanmak için yenirse, günah olur.
2- Uyumak mubahtır. İbadetleri rahat yapmak niyetiyle uyumak sevap olur. Bir haramı işlemek niyeti ile yatan, günah işlemiş olur. Hiçbir şey düşünmeden gafletle yatan, sevap kazanamaz.
3- İyi ve temiz giyinmek, koku sürünmek mubahtır. Sünnete uymak, İslam’ın vakarını korumak niyetiyle yapılırsa sevap, gösteriş veya öğünmek için yapılırsa günah olur. Çünkü Allahü teâlâ, bir kimsenin yeni, temiz elbisesine bakarak sevap vermez. Bunları ne niyetle yaptığına bakarak sevap veya günah yazar.
Örf ve adetleri ekmel ilmin ekmel tefsirin bir meyvesi say İstişareyi de…İştişare ile varılan karar ekmel tefsirin parçasıdır çüz’üdür…ulu-l emre itaat de Ekmel ilme ekmel tefsire uygunsa ibadettir…Allaha itaat ekmele itaattir.ekmel iştişare ile de bulunsa cebrailin getirdiği vahiy ile de öğrenilse fark etmez Ekmele uymak ekmel olan Allaha uymaktır…örf ve adetler ekmel ilmin parçasıdır ekmellik Allah ilminin parçasıdır…cebrailin getirmesi şart değil ekmele itaat Allah ilmine itaattir…nikah cahiliyeden kopyala yapıştır olarak alındı İslam fıkhına…
Örf ve adetler tecrübeye yani deneye dayandığı için ekmel ilimin parçasıdır yani Allahın ilmindendir…ekmel vicdan ekemel akıl ekmel fıtratın vasıtasıyla gelen bilgiler de ekmelliğin parçasıdır yani vahiy benzeri sağlam bir yolun ürünüdür ekmel mantık da vahiy gibi ekmel ilim kapısıdır…Ekmel ilim ise Allahın ilmindendir…Kur’an yeter “diyenler ekmel ilmi buduyorlar…Kur’an iştişareyi emrettiği için ör fe önem verdiği için örfe islam fıkhı sahib çıktığı için deneye sahib çıktığı için salikliğe sahib çıktığı için biz de sadece vahiyle yetinmemeliyiz Kur’anın sahib çıktığı bilgi kapılarına da ekmel ilim Allahın ilmi gözüyle bakalım…
“Kur’an yeter” diyenler Kur’anın emirleri olna deney kapısı salihler kapısı örf adet kapısı yani tecrübe ve istişare kapısı ilimlerine sahip çıksınlar ilmin tek yolu vahiy sanmasınlar…
Evet…Taat kötü niyetle yapılırsa, günah olur. Üç örnek: a- Camiye gitmek, orada oturmak taattir. Caminin; Allahü teâlânın sevdiği yer olduğunu düşünerek ziyaret etmek daha çok sevap olur. Namaz kılmayı beklemek için, ahireti düşünmek için, vaaz dinlemek için de niyet edilirse her niyet için ayrı sevaba kavuşulur. Kötü niyetle, mesela ayakkabı çalmak için veya namaz kılanları tespit edip zalimlere bildirmek için camiye gitmek günah olur.
b- Fen bilgilerini [fizik, kimya, biyoloji, astronomi gibi bilgileri] öğrenmek taattir. Allahü teâlâyı tanımak ve insanlığa hizmet etmek, yurdu düşmanlardan savunmak niyetiyle bu ilimleri öğrenmek çok sevaptır. Bu bilgileri kötüye kullanmak niyetiyle, mesela topluma zarar vermek için bomba yapmayı öğrenmek günahtır.
c- Topluma karışmak onların hukukuna riayet için olursa taattir. Fakire, sadaka vermek sevaptır, ancak kumar oynayan ve bir günlük yiyeceği olan fakire sadaka vermek günah olur. (Ameller niyete göredir) hadis-i şerifi, taat ve mubahlara niyete göre sevap verileceğini bildirmektedir.
Niyet amelden kıymetlidir ahlak örf ve adetlerin tecrübenin ürünüdür toplumun şartları değişti…yalan söylemek şart oldu…Yalanı iyi niyetle söylemeliyiz artık…işte dolandırıcılar yalan söylemeyenleri tuzağına düşürüyor…münafıklar istismar ediyorlar yalan söylemeyei…yalan Medine devletinde yasaktır ama laik ülkelerde elzemdir…
Ve Ahlak sadece ödüllük olması isteniyorsa Allahın rızası içindir….Tecrübeler yalancı ol diyorsa o toplum bunu hakkediyor…Kısas hakkın var yalan söyleyecek kişiye yalan söyle der kısas…Rızayı gözet der İslam ahlakı rızanın olmadığı yerde yalan söylemektir kulluk…Alkış için mi Ahlaklısın Allah için mi…yeşil para var…yeşil yalan var yani rızaya uygun para rızaya eriştiren yalanlar var…Takiyye cihadın bir gereğidir laik toplumda herkes kadeşin değil faiz de al…cihadın gereğini yap örfleşmiş din…örfleşmiş mezheb kılavuz değil kargadır…Allah aklını kullanmayan pisliktedir der…Mezhebler artık örf …Rızaya uymuyorsa nesh et o fatvayı mesela 9 yaşında ki kızla evliliği yasakla…istismar eder laik sistem bu fetvayı…mezhepten başka da ekmellik kapıları var ekmel vicdan kapısı ekmel akıl kapısı ekmel tecrübe ekmel deney kapısı ekmel mantık kapısı mezheblerden daha esmaya hadimdir…esmaya hadim ol kulluk bu mezhebe kul ol demez Allah örfe kul ol da demez Bana kul ol der esmama kul ol der…zekat verme fakir bir günlük rızkı varsa…değilse tembellik alır başını gider…dilenciye araştırmadan verme dolandırılmaya hazırladı mezhepler müzlümanı basiretsizleştirdiler…Aklı vicdan kapısına git…dolandırıcılığa prim verme…
Evet…Günahlar, iyi niyetle de işlense, günah olmaktan çıkmaz. Üç örnek: 1- Bir kadın, farz olan haccını eda niyeti ile mahremsiz hacca gitse haram işlemiş olur. Bir kız, Amerika’ya İslamiyet’e hizmet için mahremsiz gitse günah olur. İyi niyet haramları helal hâle getirmez.
2- Bir Hristiyan kızı, bir Müslüman erkeğe, (Benimle dans edersen müslüman olurum) dese, Müslümanın, iyi niyetle onunla dans etmesi veya başka günah işlemesi caiz olmaz. Bir kâfiri Müslüman yapmak için onunla içki içmek yahut başka günah işlemek caiz olmaz.
3- Birinin gönlünü almak için, (Mümini sevindireni Allahü teâlâ sevindirir) hadis-i şerifine uyabilmek için, içki içenlerin masasına oturmak sevap olmaz, günah olur. Haram para ile cami yaptırmak da caiz değildir. Haramdan iyi niyet ile [Allah’tan korkarak] vazgeçen sevap kazanır. Başka bir sebep ile vazgeçen sevap kazanmaz. Yalnız, günahından kurtulur.
Farzlar da sevab kazandırmaz bazı şartlarda…üç örnek verelim: 1- Hacca gitmek farzdır. Ancak hacıların paralarını çalmak ve kendisine hacı dedirtip itimat kazandırmak için hacca giden, hac borcunu ödemiş ve farzı yapmamak cezasından kurtulmuş olur ise de, sevap kazanamaz ve günaha da girer.
2- Oruç tutmak farzdır. Sırf sağlığa faydası var diye oruç tutmak sahih olmaz. Sağlığa da faydası olur niyetiyle oruç tutarsa, sağlık niyeti çoksa sevap kazanamaz. Fakat oruç borcundan kurtulmuş olur.
3- Namaz kılmak farzdır. Namaz kılan, kulluk vazifesini yapmayı niyet etmeyip, namazın bir jimnastik, olduğunu düşünerek kılarsa, namazı sahih olmaz, spor yapmış olur. İslamiyet’in emrettiği bir şey, dünya menfaati için yapılınca makbul olmaz. Dünya işi de, ahiret menfaati için yapılınca, ibadet hâlini alır.
Hakketmeyene iyi niyet yapma …suriyelilere muhacir deme asrı saadetin muhacirleri mekkeden geldiler ama feth de ettiler Mekkeyi …suriyeyi feth ederlerse muhacir sevabı alılar suriyeliler değilse bizim muhacir dememz bir alkıştır…öz muhacir yapar insanı her şehadetli muhacirlik özlü değil…Evet…İnsanın da ayısı var…ayı özlüye hakketmediği için acıma…
Evet…Bir iyi niyet hikayesi şöyledir: Ormanda bir ayının ayağı, kütük arasına sıkışır, kurtaramaz. Adamın biri bunu görüp, ayının ayağını kütüğün arasından çıkarır. Ayı da bu adama, bir iyilik düşünür. Ormandaki arıların yaptığı petekleri alıp getirir. Adam balı yiyince orada uyumaya başlar. Fakat tatlının kokusunu alan sinekler, adamın yüzüne konarak rahatsız eder. Ayı ise, kendisine iyilik eden adam rahat uyusun diye sinekleri kovar. Bakar ki kovmakla gitmiyor, sinekleri öldüreyim bari diye, kocaman bir taş alıp, adamın yüzüne konan sineklere vurur. Netice malum… Ayının ilmi olmadığı için, iyi niyeti fayda yerine zarar vermiştir.
Evet…niyet kıymetlendiri ameli…esfeli safilindir münafık ve müşrik oruçları namazları dünyalarına hadimdir ancak…
İslamiyet’in emirlerinde ve yasaklarında, kulların dünyaları ve ahiretleri için nice faydalar bulunmakla beraber, ibadet ederken, Allahü teâlânın emri ve kulluk vazifesi olduğunu niyet etmek, düşünmek gerekir. Böyle düşünmeden yapılan iş, ibadet olmaz. Din ile ilişiği olmayan bayağı bir iş olur. Mesela, namaz kılan adam, Allahü teâlânın emrini yerine getirmeyi ve kulluk vazifesini yapmayı niyet etmeyip, namazın bir jimnastik, beden terbiyesi olduğunu düşünerek kılarsa, namazı sahih olmaz. İbadet etmiş olmaz, spor yapmış olur.
İşte ayet…”Ahireti kazanmak için çalışanların kazançlarını arttırırız. Dünya menfaati için çalışanlara da, ondan veririz. Fakat, ahirette bunların eline bir şey geçmeyecektir.” (Şur/ 20)
Sen dünyaı niyet etsen de hakkedersen verilir…işte ayet…”Menfaatleri ve lezzetleri çabuk geçen, tükenen dünyayı isteyenlerden, dilediğimize, istediğimize veririz. Ahiret menfaatleri için çalışan müminlerin mükafatları boldur. “(İsra /18,19)
Allah eksiği isteme izni vermiştir ama ekmeli emretmiştir şeytan izinlileri seçti ekmeli seçmedi…münafık müşrik izinlileri seçer ama mü’min izinlileri bileşimle ekmelleştiricidir…Rıza niyetiyle birleşince dört evlilik izin değil emir olur…eksikler emir olur…dünya sevgisi emir olur…cihad amacıyla dört evlilik…cihad amacıyla paraya taparcasına sevgi…para cebe yakışır kalbe girmemeli de deme cihad amacıyla para kalbe girmeli…emir olur izin olmaktan çıkar artık…Bedir kervan içindi…o kervana sahip olsalardı uhud da hendek te mekkeli müşrikler karşısına çıkamayacaktı peygamberin…cihad Allah için acı der Allah için çal el koy müşrikin malına der…çirkin güzel olur rıza için olunca…çünkü melik Allahtır asinin elindeki mal çalıntıdır kısas gereği alınmalı…almazsan başını ezecek taş ile baş ez…der cihad…cihad mantığı laik sistemde ezberleri bozar…kopyala yapıştır yapma cihad mantığı mensuhtur mezheb fetvalarını nesh eder bir çok fetvayı neshetmelisin zafer uğruna Osmanlı faiz aldı cihad ruhu cevaz verir faize de…kopyala yapıştırlar biter…cihad ruhu cihad mantığı nesh eder…Bedirde eğer kervan alınsaydı uhud da müşrikler perişan olurdu…ve hatta mekke hemen feth olurdu…Kısas gereği yani mekkeden kovuldun mekkeyi fetik kısas hakkındır her şey caizidir bu amaç için kervanını ala onlar senin malına el koydu kısas hakkın doğdu onlar hicrette peygamberi bile öldüreceklerdi onlardan kısas hakkın var öldür…kısas ruhu da kopyala yapıştır usulünü kaldırır…nesh eder mezhep ezberlerimizi…laik sistem de mezheb nesh olur…ekmel vicdan ekmel akıl nesheder mezhebi…ezber fetvaları…midesine düşkün olanların Allah namazlarını sıfırla çarpar …uçkuruna düşkün olanların da çabuk yorulanların da canını dişine takmayanların da…cihad ruhuna aykırıdır midecilik…tembellik namazın sıfırla çarpılır laik sistem de cihaddı öncelikli farz…
Amelinden niyetin hayırlıdır…namazı değil cihadı öncelikle…mideni değil cihadı öncelikle laik sistem de müslüman namazını da cihad ruhuyla kılmalı…en öncelikli farz bu evliliği de cihad ruhlu olmalı tahsili de çiftçiliği de fırıncılığı da ticareti de…
İşte ayet…”Dünyada yaşamayı ve eğlenmeyi isteyenlerin çalışmalarının karşılığını bol bol veririz. Bunlara ahirette yalnız Cehennem ateşi verilecektir. Emekleri ahirette boşa gider. Yalnızca dünya için yaptıkları işlerine, ahirette bir karşılık hasıl olmaz.”(Hud /15,16)
Evet…Ameller niyete göre iyi veya kötü olur diye, iyi niyetle istediğimizi yapınca sevap kazanır mıyız?
Haramların iyi niyet ile yapılması, bunları haramlıktan çıkarmaz. (Ameller, niyete göre iyi veya kötü olur) hadis-i şerifi, taatlere ve mubahlara niyete göre sevap verileceğini bildirmektedir.
Evet…camide oturmak, taattir. Mescidin, Allahü teâlânın evi olduğunu düşünerek, Allahü teâlânın evini ziyareti de niyet ederse, sevabı daha çok olur. Namaz kılmayı beklemek için de niyet ederse ve dışarıda gözü, kulağı günah işlemesin diye de ve mescitte itikâf ederek ahireti düşünmeyi de, mescitte, Allahü teâlânın adını anmayı da, orada emr-i maruf ve nehy-i münker etmeyi, yani vaaz etmeyi de, vaaz dinlemeyi de, yahut Allahü teâlâdan haya ederek edepli olmayı da niyet ederse, her niyeti için ayrı sevaplara kavuşur. (Redd-ül Muhtar)
Evet… yabancı kadın ve kızlara şık görünmek için güzel giyinirse kişi, günah işlemiş olur. Bu kimse, sünnet olduğu için koku sürünür, şık giyinirse, camiye saygı için, camide yanına oturan müslümanları incitmemek için, temiz olmak için, sıhhatli olmak için, İslam’ın vakarını, şerefini korumak için niyet edince, her niyeti için ayrı sevaplar kazanır. Her mubah işte, hatta yiyip-içmede, uyumada ve helaya girmekte bile iyi niyet etmelidir. Hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, sizin görünüşünüze, malınıza [rütbenize, iyi işlerinize] bakmaz; bunları ne niyetle yaptığınıza bakar) buyuruldu. (Müslim)
Cihad ruhu “olağan sütü hal”ilanı gibidir bir çok nesih getirir…yeni kurallar disiplin icabı emir olur kısas hakkının getirdiği kurallar da geçerlidir…cihad ruhu cihad mantığı faizi al der…mesela.Uykuya sınır koyar orucun yasakları gibi yasaklar getirir
Cihad niyeti ekle namaz oruç gibi amellerine…çünkü Niyetin çok olması sevabın çok olmasına sebep olur. mesela…Camiye giren kimse, ne kadar çok niyet ederse, o kadar çok sevap alır. Mesela: 1- Caminin Allahü teâlânın evi olduğunu düşünürse, 2- Allahü teâlânın evini ziyarete de niyet ederse, 3- Namaz kılmayı beklemek için niyet ederse, 4- İtikâf edip ahireti düşünmek için niyet ederse, 5- Vaaz dinlemek için de niyet ederse, 6- Okunacak Kur’an-ı kerimi dinlemek için niyet ederse, 7- Dışarıda harama bakmaktan kurtulduğunu düşünürse, 8- Düzgün namaz kılanları görüp namazını onlar gibi düzgün kılmaya da niyet ederse, 9- Salihlerin yüzüne bakmanın ibadet olduğunu düşünerek onlara bakmayı düşünürse, 10- Salih kimselerle arkadaş olmayı, onlarla dini sohbet etmeyi düşünürse. Bunun gibi her niyeti için ayrı sevaplara kavuşur.
Mubahlar niyete bağlıdır. Dine hizmet etmek, ibadetlerini kolay yapabilmek niyetiyle yenirse sevap olur. Günah işlemeye güç kazanmak için yenirse günah olur.
Niyet çok önemli…
Hararet nardadır, sacda değildir.
Keramet hırkada, taçta değildir.
Her ne arar isen kendinde ara.
Kudüs’te, Mekke’de, Hacda değildir.der Yunus Emre…
İşte bir hadis-i şerif meali Kalp yani niyet çok önemli amelden de önemli…amali ekmelleştiren niyettir namaz salah değildir ama salah niyeti de cihad niyeti de ekle namaza çünkü cami salah yeridir seccadeden ziyade cem edicidir…bencillikle kavga yeridir cami…salah yeridir günümde camiler seccade sadece…camide genel kurmaya ait bir oda da eklenmeli tıp odası da…İslam sadece ruhbanlık mı cami ruhban mabedine dönmüş günümde…hayattan kovulmuşların yeri olmuş cami cihad ruhu cihad bayrağı olmalıydı cami…salah yeri felah yeri değil günümün camileri…derdi olnın çare bulduğu yer değil her bakanlığın temsil odası olmalı camide yani cami esmaya 99 esmaya bir oda eklenmesi gerekn yerdir…her meslekten kişinin ziyaret yeri olmalı cami…ha cami ha mabet…cami budanmış mabet ibadet hanenin bir şubesi gibi ekmel ibadet hane değil kovulmuş bir mabet…hayat ruhu vermeyen bir mabet günümde… ezanımızda felak var selah var ama camide namaz sporu var sadece…namazın ruhunda cihad yok…rıza yok yaşlılar kahvesi gibi oldu camiler…camiler dirilmeden bu ümmet dirilmez bazı camilerde Kur’an kursu vardı şimdi bir oda bile yok… evet niyet önemli…Allahü teâlâ, sizin şeklinize, görünüşünüze ve mallarınıza değil, kalblerinize ve amellerinize (o işi ne niyetle yaptığınıza) bakar”[Müslim, İ. Mace]
Evet…Allahü teâlâ, insanın yeni, temiz elbisesine, hayrat ve hasenatına, malına, rütbesine değil, bunları ne niyet ile yaptığına bakarak, sevab verir veya azap eder. Hacca gitme niyeti hırsızlık ise, Allahü teâlâ kalblerdeki niyeti bildiği için, o kişiye sevab vermez, azap eder. camiye de salah için felah için git…camide ki…ruhu bozma…cami ekmel cami değil günümde ekmel camide en azından ekmelce esmaya hadimlik odaları olmalı bakanlıkların temsili odalar olmalı vardı peygamber zamanında…o cem yok camide cami bütün bakanlıkların esmaya hadimliklerin cem edildiği yerdir…Razzak ismini odası olmalı orade rızıkla ilgili bilgilendirilmeler yapılmalı dünyadan hayattan kopmamalı cami…sadece Kur’an kursu yetmez…neden iç işleri bakanlığının bilgilendirici odası olmasın ki…bir görevlisi olmasın ki…sahabenin her biri bir bakandı…cami cemaati günümde evden kovulan yalılarla hayattan kovulan gençlerle dolmuş…Camiye bütün görevlerin cem olduğu yer ve bütün bilinçlenmelerin cem edildiği yer yapmalıyız…her mesleğin ruhunu kazandıran bilinçlendiren yerdir salah yeri felah yeri…namaz sporu mu diriltecek bu ümmeti…hayattan koparılmışların yerimi felahın salahın yeri…cami gönüldür cami kalptir her niyete hadim bir yer olmalı…ruhbanlık okuluna dönndü camiler önce camiler gönüller diriltici aklı ekmelleştirici vicdanı ekmelleştirirci ilmi ekmelleştirici olsun…dirilişe camiden başlansın..
Niyet amelden kıymetlidir…
Kalp amelden kıymetlidir…
cami amelden kıymetlidir…camiler gibi gönüllerimiz…ruh yok…rıza arayışı yok…birleştiricilik yok…bilinç yok…uyuşturulmuş toplumun bir parçası camiler günümde…niyetler bilinçler ölmüş veya budanmış…eksiklik şeytanın işine yarar…ekmellik Allahı …Allaha layık değil bu camiler…
Niyet amelden kıymetlidir…esmaya hadim olmalı camiler kanı damarlara pompalayan mekan salah felah mekanı olmalıdır camiler…yani r kalp olmalı iyi niyet öğretisi yeri ve iyi niyet bilinci kazandırma yeri olmalı camiler…Avrupa ülkelerinde de camilerimiz var ve görevleri budanmış ülkemdede camilerin hür olmadığı kesin…budanmış görevleri uzun yıllar camilerde “Fidan dik” öğretisi öncelikli kılındı Okullarımızda da “Ali topu at” öğretisi …ve asimile olduk…
Cihad ruhu ölü olanın namazı asimile edicidir…farz olan namaz bu değil…öncelikli olan namaz bu değil dinin direği olana namazda cihad ruhu da diridir sömürülmeme dolandırılmama amacı da niyeti de azmi de diridir…