Sahnenin “Gizli“ Kahramanları

Samsun Devlet Opera ve Balesi'nde (SAMDOB) sahneye konulan oyunlar için kostüm, saç tasarımı ve dekorlar, birimin atölyelerinde görev yapan "gizli" kahramanların el emeği ve göz nuru ile şekilleniyor.

Sahnenin “Gizli“ Kahramanları
HABERİN GALERİSİ
Sahnenin

Sahnenin

 Samsun Devlet Opera ve Balesi'nde (SAMDOB) sahneye konulan oyunlar için kostüm, saç tasarımı ve dekorlar, birimin atölyelerinde görev yapan "gizli" kahramanların el emeği ve göz nuru ile şekilleniyor.

Sahneye konulan oyunlar öncesi, opera binasının alt katındaki atölyelerde hummalı bir çalışma yürütülüyor. Eserlere görsel zenginlik katan kostüm ve dekorlar, zor ve yoğun bir çalışma süreci sonrası izleyici ile buluşuyor.

SAMDOB Kostüm Kreatörü Gülnur Çağlayan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eserlerin sahneye konulması öncesi zahmetli bir hazırlık yürütüldüğünü bildirdi.

Eserin gerçekliği için sanatçıların performansının yanı sıra makyaj, kıyafet, sahne dekoru ve ışıkların da son derece önem taşıdığını ifade eden Çağlayan, opera ve balede her çalışmanın ekip işi olduğunu, birbiriyle bütünlük içinde yürütüldüğünü vurguladı.

SAMDOB'da eser sahnelenmeden önce atölyelerde uzun süren çalışmalar yapıldığını anlatan Çağlayan, şunları dile getirdi:

"Her oyun öncesi oyunun anlatıldığı dönemi yaşıyoruz. O dönemle ilgili araştırma yaparak yönetmenle kıyafet ve makyaja karar veriyoruz. Sahnede seyircinin gördüğü her şey buradaki atölyelerde şekilleniyor. Yönetmenin hayaline hizmet eden her şeye burada şekil veriliyor."

Hazırlık ve tasarımlara oyunun sahneye konulmasından aylar öncesinde başlandığına dikkati çeken Çağlayan, her oyun için günlerce araştırma ve çizim yaptıklarını belirtti.

- "Oyuncu rahat değilse başarılı olduğumuz söylenemez"

Kıyafetleri hazırlamadan önce oyunun provasını ve müziğini dinlediklerini, söz konusu döneme ait bilgiler edindiklerini belirten Çağlayan, şöyle devam etti:

"Yönetmenle oyuncuların ya da dansçıların neler giymesi gerektiğine karar verildikten sonra çizimlere başlıyoruz. Bir dönem oyunuysa mutlaka döneme bağlı kalmamız gerekiyor. Kendi hayal gücümüz ve tekniğimizi de kullanıyoruz. Oyunda dans söz konusuysa tasarımcının ilk başta istediği şey görselliktir. Oyuncunun, dansçının kostüm içinde rahat etmesi gerekiyor. Oyuncu rahat değilse başarılı olduğumuz söylenemez. Aslında oyunun hepsi bir bütünsellik içeriyor. Herkesin kendisine ait bir disiplini var. Eserin müziklerini dinlerim, dansları ve provalarını izlerim ki kıyafetlerde rahatlığı verebilelim. Bazen bir oyuncu gibi, dansçı gibi düşünüyorsunuz."

Çağlayan, her eserin atölye çalışmasının farklı süre alabildiğini vurgulayarak, "İki günde yaptığımız olduğu gibi 2 ay gibi süre alan çalışmalar da var. Bazen 2 aylık işleri 15 günde tamamlayabiliyoruz ama bunun için çok zor ve yoğun bir çalışma süreci geçiriyoruz." diye konuştu.

Kostümün yanı sıra saç ve makyajın da önemine işaret eden Çağlayan, sanatçılar sahneye çıkmadan saatler önce makyaj ve saç tasarımlarını peruka odasında yapmaya başladıklarını anlattı.

Her karakterin kıyafeti ile saç ve makyajının örtüşmesi gerektiğini dile getiren Çağlayan, şunları kaydetti:

"Yaşlı, çirkin, güzel, genç gibi oyundaki her karakter kişiliğine uygun yüz ifadesi ile makyajın yapılması uzun zaman alıyor. Oyunda verilmek istenen duygu, bu yönüyle de ön plana çıkıyor. Ayrıca sahnenin dekor ve tasarımı, ışık düzeni de oyunla bir bütünlük içinde anlatılan döneme uygun olarak hazırlanıyor. Sonuçta seyircinin izlediği her şey SAMDOB'un bu atölyelerinde şekilleniyor."

Samsun Haber, Samsun Haberleri, Haber Samsun, Samsun, Haber, Son Dakika, Altinovagazete.com

Güncelleme Tarihi: 09 Ekim 2016, 15:49

Muhammet SÖYLEMEZ

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER