Vesile Var Yine…

Esmasından rahmet sudur ediyor… Razzak sıfatına arı ayna oluyor… Razzak sıfatı bir güneş gibi…ve güneş gibi doğunca…rızıklar oluşuyor…rızıklar sudur ediyor…eylemler haller fikirler duygular birer asker oluyor… Arıdaki eylemlere bak…manevi rızıklar için peygamber varislerindeki eylemlere bak…hallere bak duygulara bak fikirlere bak görevi yüklenmişler… Razzak sıfatı sudur edince arı arı gibi çalışıyor. Tohum bitki veya ağaç oluyor emir almış asker gibi her biri….ama güneşin suyun toprağın emeğiyle…vesile var yine…

Vesile var yine…

Mimar Sinan’ın mimarlığına Süleymaniye ayna oldu… Şu evren gökler de bir Süleymaniye… Esmasına ayna olmuşlar…

Esmasından rahmet sudur ediyor…Hadi sıfatından sudur etmiş eylemlerimiz hallerimiz fikirlerimiz duygularımız peygamber ve cebrail emeğiyledir. Vesileli yani…sürü çobansız değil yani…sürünün verimini çobandan bil…hakkını ver  o yiğitliklerin…

Esma yetiyor RAHMETİN sudur etmesi için…Halık sıfatının sudur ettiği eylemler haller fikirler duygular.Zatından sudur etmedi.sıfatından sudur etti…de ve Kız oğul verme Allaha…Akıl der ki İlahtan ilahlık sudur eder ilah sudur etmez…nakil de aynı şeyi söylüyor… İlahlık sudur etse yetmiyor mu ki şart mı ilahların da suduru… Bir güneş yetiyor dört mevsime…ve her çeşit meyve ve sebzenin büyüyüp yetişmesine…çünkü dünyamız yuvarlak…

Kışın sebze yetiştirmeye mecbur değiliz…bir yerlerde yetişiyor onlar soba ile ısıtmaya gerek duy seralar kur ama güneş yetiyor…iki dünyaya gerek yok…bir dünya yetiyor… Çok tanrılığa da  ihtiyaç yok…Allah yetiyor…her ihtiyacımız Allah tarafından karşılanıyor…

Allah insanları kendi nurundan mı yarattı…

Yaratılanla yaratanın bağı belli…“Allah insana / Âdem’e kendi ruhundan üfledi.”(Secde/9)

Evet…Bu ayeti yorumlayan alimler, bunun gerçek anlamda kendi ruhundan bir üfleme olmadığını belirtmişler. Burada “ruh” kelimesini kendine izafe etmesi “ruhu” demesi, bir teşrif / şereflendirme izafesidir. Yani “benim yarattığım ruhdan…” manasına gelir. Nitekim, Kur’an’da “Allah’ın devesi, Allah’ın evi” ifadeleri de kullanılmıştır. Allah’ın “kendi ruhu” ifadesine yer vermesi insana verilen ruhun diğer canlılara verilen ruhtan çok farklı olduğu, acip ve harika bir mahluk olduğuna işaret etmek içindir.(bk. Zemahşeri, Razî, Beyzavî, Kurtubî, Ebu’s-Suud, Alusî, İbn Aşur,  ilgili, ayetin tefsiri)

İlah nedir sorusuna doğru cevap bulmuş biri Allahın zatının parçalara ayrılmasını makul olmadığını bilir bu muhtaçlara ait bir haldir çünkü…acizlere ait haldir yani…ve Bediuzzaman Said Nursiye de Kulak ver Allahı doğru tanı…“Eşyanın icadı, ya ademden olur ya terkib suretinde sair anasırdan ve mevcudattan toplanır. Eğer bir tek zâta verilse, o vakit her halde o zâtın her şeye muhit bir ilmi ve her şeye müstevli bir kudreti bulunacak. Ve bu surette onun ilminde suretleri ve vücud-u ilmîleri bulunan eşyaya vücud-u haricî vermek ve zahir bir ademden çıkarmak ise, bir kibrit çakar gibi veya göze görünmeyen bir yazı ile yazılan bir hattı göze göstermek için, gösterici bir maddeyi üstüne geçirmek ve sürmek gibi veya fotoğrafın âyinesindeki sureti kâğıt üstüne nakleden kolay ameliyat gibi gayet kolay bir surette Sâni’in ilminde plânları ve proğramları ve manevî mikdarları bulunan eşyayı, ‘Emr-i Kün Feyekûn’ ile adem-i zahirîden vücud-u haricîye çıkarır.” (Şualar, s. 24)

Evet…Esmasından rahmet sudur ediyor…ama Vesile var yine…ayna görüntü bağı var vesileyle esması arasında…zatıyla hiç bir bağı yok yaratılanın…güneşe bile aynada bak kamaşır değilse gözün… bir hikmet gereği esması aynadadır zatı ise esmasının işaret ettiği gibidir yani bilmemizin mümkün olmadığı bir özdür…suret verme suret acizlere aittir…benzetme benzeri yoktur çünkü…denk tutma yaratılana dengi yoktur çünkü…

Sâlih amelleri veya bazı kişileri vesile edinerek Allah’a yakın olmaya çalışmak, Allahtan dilekte bulunmak anlamında bir terimdir tevessül…tevessül sahibi ol…Tevessülü şirk sayanlar mantık hatası içindeler…

Şeytan hz Muhammed hz Ademin sulbünden gelsin diye şeytanlığı seçti… Her müşrik hz Muhammede sevgimizi artırıcıdır…öğütleri tutulmuyor zamanımızda işte dünyamız bir cehennem… Her şey onun övülmesinde direk veya dolaylı görevlidir bu varlıkta…Peygamberimizi vesile et Allahtan bir dilekte bulunurken…Hz İbrahim için Allah ateşin kimyasını değiştirdi..hz İbrahimi vesile edin…ve onların tevhid aşkını vesile edin…onların tevhid aşklarını vesile edinmek şirktir diyen mantıksızdır anlasana…tevhid aşkını vesile edinmek şirk olur mu hiç.

YORUM EKLE