Tefsir Nedir Tevil Nedir…Zamanımızda da “Kur’an Yeter” Diyen Tevilci mi?

Tefsir nedir tevil nedir…

Kur’an yeter diyenlere Kur’an yetmedi…yani tefsire değil tevile başladılar…

Kur’an yeter diyenlere Kur’an yetmedi…

Kur’an ilk Kur’anla tefsir edildi…sonra dirayet tefsirleri adı verilen teviller başladı yani tartışmaya açık tefsirler başladı.inkarı caiz tefsirler diyorum ben bunlara bu titiklik görevimizdir yapalım bu tartışmayı…Mesela “cennette cinsellik var mı” konusu tefsir de yapsan Kur’ana söyletemiyorsun…Hadislerde var diyen…hadislere de tevil gözüyle bakma hakkım var…Hadis toplayanlar kadar titiz olmam şart değilse Allah hesap sorar…Mezheplere ve tarikatlere de işari tersirlere de tevildir deme hakkım var yani…yani tekrar tartışmaya alma hakkım var…hani mahkemeler kapanan dosyaları tekrar açarlar ya…kıyamete kadar tevildir bu der ve tartışmaya açarım…bunu hadisciler de ilk günde yaptı hep de yaptılar…mesela İsrailiyatı atalım tefsirden dediler yani ek sayalım bit’at sayalım ekleme ilave sayalım dediler…ama alimler bir çok bit’ata bunlar hasenedir dediler tekrar eklediler Kur’ana .Bu kur’anda yok” deme hakkı tanımadılar  bu >Kur’anda yok bu bit’at diyenlere…

Evet titizlik şart…ama bozgunculuk amaçlı olma…varsın karışsın kafalar…titiklik şart ve hakkımız…ama niyet var niyet var…ehl-i sünneti yani Osmanlıyı küllerinden diriltecek bir mezhebi de korumalıyız…bu tevilcilere yem etmemeliyiz…Kur’ancıyım diyenlerin hepsi tevilci oldular…yani mezheb oldular artık…yani ekçi ilaveciler hapsi…madem ilaveci diye ehl-i sünnet savunucularını suçluyorlar kendileri niye aynı kimliği seçtiler…mezheb savaşı başlattılar yani teviller savaşı bu yapılan saf Kur’an savunuculuğu ve titizce tefsir  yapma değil bunun vardığı özellikler…yani Kur’ancılar da tevilci…hurafeci oldular suçladıkları şeyleri kendileri yapar oldular…Mesela Huri konusunda Kur’andan mı konuşuyorlar hayır te’vil yani ilave yapıyorlar…yani kanaat yürütüyorlar yani tarafçı oldular…Kur’ana bunu ısrarla eklemek istedikleri var yani Kur’ana söyletmek istedikleri var…ehli sünnet gibi yarın hadislere de istediklerini söyletecekle ricmaya da kıyas da ve tam bir ilaveci olacaklar ve üstelik kalitesiz kibre hadim eylemleri halleri fikirleri ilave edecekler…ona doğru bir gidiş var ve hızlıca…İsrailiyata rahmet okutacak ilaveler var ellerinde…israiliyatı çıkarıp onları ilave edecekler tefsire TEFSİRE İLAVECİ ONLAR da zaten tefsire ilavecilik kaçınılmaz bir zorunluluk olmasaydı…ne dün mezhebler tarikatle o ilaveleri yaparlardı ne de bu gün “Kur’an yeter”diyenler…dirayet tefsirine karşı çıkanlar kimdi amaçları neydi… TEFSİRE İLAVECİliğe karşı çıkanlardır…ama takiye yapmasınlar herkes tefsire ilaveciler “ve “Kur’an yeter diyenler daha yeni taze pişmiş taze hazırlanmış ilaveler sunuyorlar farkları bu… TEFSİRE İLAVECİliğe karşı çıkanlar bunu tarihde de başaramadı zamanımızdakiler de başaramadı yeni ilaveler taze ilaveler ekliyip duruyorla yeni kanaatler ekleyip duruyorlar üstelik önerdiğimiz eylem hal fikir esmaya uyuyor mu diye bir titizlik bile göstermiorla eskilerin farkı bu onlar esmaya aykırı etlemleri halleri fikirleri önermemeye titizlik gösterdiler keşke zamanımzıdakiler de gösterseler o titizliği…Ama Kur’an ummandır onların döktükleriyle kirlenmez dalgalanır bu deniz pisliği kıyıya taşır…Pislik atan Attığıyla kalır ONU Allah indirdi Allah koruyor…kimden mi İLAVECİLERDEN yorumculrdan onu budayanlardan da koruyor…yanlış dalı kestin diyor…namaz dini direği dediler…. hadis budamak bu.hadisle cihadı budamak oldu bu hadisle zekatı budamak oldu yaptıkları…Hadis zekatı bırakın cihadı bırakın dememişti ama bunlar bu hadisi budadılr Kur’anı budadılar…cihadsız namaz zekatsız namaz dinin direği olmadı…Osmanlı faiz almak durumunda kaldı savaşmak için…ama peygamberimiz zamanıda namaz kılanlar Osmanlının namaz kılanlarından farklıydı faizle para alınıp savaşılmadı…ebu bekir oldu o devrin zengini fakiri..

Te’vil ne mi….evl kökünden türeyen te’vîl “döndürmek; sözü iyice inceleyip varacağı mânaya yormak; bir şeyi amaçlanan son noktaya ulaştırmak” demektir. Terim olarak “naslarda geçen bir lafzı bir delile dayanarak aslî mânasından alıp taşıdığı muhtemel mânalardan birine nakletmek” diye tanımlanır …te’vil şart…ama mezhepler tarikatler böyle oluştu…kimse kimsenin tevilini beğenmedi mezhepler ve tarikatler oluştu…ama tefsir farklı şeye denilmelidir…Kur’anın Kur’anla te’viline tefsir denmeli sadece…Tefsirden bütün mezhebler tarikatler israiliyet temizlenmeli…Ortak tefsir oluşturmalıyız…İznikte İncilin dörde indirildiği gibi…bir çalışma şart oldu…mezheb savaşları bitsin…İran  da Arab da Türk de o tefsirde ittifak etsin…ayrılıklar yine olacak Hz Muaviye ile hz Alini ictihad farklılığı gibi…Kim haklı kim haksız aciziz anlamaktan…Tevilde asla dönüş tekrar geliş var Kur’an için asıl değilecek bütün islam alemince kabul görecek bir tesir bir İslam ansiklopedisi elzem artık…ayrılıklara değinmeyen…Bütün mezheplerin kucaklayacağı tefsir olmalı ansiklopedi oluşmalı bu çalışma şart…televizyonlarda yapılacak iş değil bu…işte “Kur’an yeter “diyenlere de mezhepleşdiklerini kanıtlamanın zamanı geldi…hadisin de icmanın da kıyasın da Kur’anla teviline tefsir denmeli iki değil tektir tefsir…uğruna icmalar kıyaslar hadisler yeniden manalandırılmalı…budanmış manasıyla hadis dedil değildir budanmış manasıyla icma delil değildir ve kıyas da deli değildir…ayet de budanmışsa cımbızlanmışs adelil değildir…hani denilirya “Namaza yaklaşmayı” diyor Kur’an cımbızlama ile budama ile hadise ayete mana verenlere savaş açılmalı izin vrilmemeli İşte Ortak tefsir ortak ansiklopedini amacı bu olmalı…bu arada herkesin de mezhepliliğine saygı duyulmalı…Mezhep düşmanlığı istemiyoruz yeni tefsir bütün mezheblere saygılı bir tefsir amaç olmalı…şimdi yapılan muaviyenin kur’an sayfalarını kılıçların ucuna taktırması gibi bir şey…bir hile bir takiyye faydalı mı zararlı mı olur sonç Allah bilir…bir savaş istenen savaş mezheplerin ortak tefsir istemeleri gerekir ki en azından bir tefsirde ortaklaşsınlar anlaşa bilsinler yavaş yavaş ittifaka koşulsun…Nasıl hz Ebu bekir zamanında Kur’an tek kitap olduysa tek tefsir neden oluşmasın…ikiliğe başlayınca her tefsir gövde olmaktan çıkmış dal olmuştur…”zamanımızın “Kur’an yeter diyenleri de artık gövde yani toparlayıcı birleştirici olmaktan çıktı binlerce kanıtı var..dallaştı artık gövde yeni dallar veriyor…hangi dal budanmalı ortak tefsir yok ki aciziz bir öneriden…Kur’an dünyada TUBA ağacının çekirdeği…cennetteki tuba gibi bir cennet meyvesi Kur’an…Kur’ansız dünyaya cife de…Kur’anlı secdeli mala paraya dünyalığa cife deme aman…

Her Kur’an yeter diyen tarihden beri kendi mezhebini kurdu…Her budama bozgunculuk ola bilir…hadisleri delil diye kullanan sen de bozguncu olabilirsin “Namaz dinin direği dedin işte Osmanlının zekatsız namazlıları Osmalıyı faize muhtaç ettiler…Delil saf haliyle delildir…bozulmuşsa veya bozulmuş müşrikleşmiş insanlara namazı önerirsen namaz onun putu olur….şefaatçisi de olur…putu kaldıran İslam eylemleri halleri fikirleri putlaştırmış olur…Eylem putlaşmaz mı sandın Allahtan gayri her şey putlaşır…sevgi de putlaşır…insan sevgisi İsayı put yaptı…putlaştıran sevgi putlştıran duygular  putlaştıran fikirler var bir kişiyi putlaştırdılar bazı fikirlerini putlaştırarak…Çünkü barışında yeri var şartlar belirler…Faizin de normal görülmesinin şartları var…Allah o şartlarda imtihan ederse faiz haramdır bu şartlarda da demek te’vil olur tefsir olmaz…tefsirle tevilin farkı bu…Kur’andaki huri kelimesinin tefsiri yok henüz…Ortalıkta dolaşan tefsir sanılanlar bal gibi de tevildir…Faizle ilgili fetva da bazı şartlarda bal gibi de tev’vil özelliği taşır..tefsir değil bu fetva diye biliriz…Neden Faiz ayeti ilk inmedi…ilk yapma faiz konusunu sırada ilk yapmak Hikmetsizdir HAKİM sıfatıyla kavgadır…Allahla savaşan sensin faiz alan Osmanlı Allahla savaştı sanma…Neyimiz kaldı doğru de…neyimiz doğru ki de…acizim tefsirden de…ey zamanımızda “Kur’an yeter” diyenler sen de acizsin tarihtekiler de “Kur’an yeter “demişti o kur’an yeter diyenler gibi…sen de acizsin acizim de…sadece ortak tefsir için çabala…mezhepsiz..tarikatsiz bir tefsir için ve mezheplerin ortaklaşa tefsiri için çabala…ve mezheplilere de saygılı ol değilse yeni mezheb oluşur seninle…

Evet…her tefsirci sandığım tevilci…artık tevilden arındıralım tefsiri ve İslam ansiklopedilerini…Hayırlı amaç bu…Mezheplerin ortak noktalarını gözeten bir tefsir…mealcili de tevilcilik olmuş durumda…bir çok mealler bazı mehepler hadim…Ortaklık sağlayalım tefsirde…Her tefsire tefsir deme ve budama vardır bozgunculuktur…budama vardır tefsirdir Yanlış dalı budayan “Kaş yaparken göz çıkaran “bozguncudur tahrifçidir Kur’an ummandır temizler kendini…Allah Hafız .çünkü…yok etmek istediğini yok ettirmez…Hele Kur’andan şu şu ayetleri çıkarın diyen Fransızlar…sız hafız olan Allahı mı yeneceksiniz…bir namaz bile o ayetlerden zerre özler taşıyor…tek namazımız kalsa…mihenk taşı edinirsek o namazla alakalı bilgilerimizi o ayetlerin eksikliği elzemliği ortaya çıkar …Kur’an kendini tamamlayan bir kitap olduğu için Kur’anla din tamamlandı…ama kur’anı tefsir devam ederse din tamamlanır…değilse din öneklenmiş ancak ayetlerle…ayeti ayetle tefsir et ki din tamamlansın…ihtiyaçlara cevab versin…ayeti yani Kur’anı Kur’anla tefsinini engellersen dinin sadece örneklerini çekirdeğini bulurun Kur’anda…Kur’an çekirdek…meyve ise ağacın dalındadır der akıl yani bir n

an önce onu akıl vicdan toprağına kalp toprğına dik yani kalp titremeli Kur’an titreyen kalple aynı çatıda birleşince ihtiyaçlara yeter…muhatabıyla birleşmeyen kitab laldir…lal bir kitap ihtiyaçlara yetmez…sen Kur’anı kur’anla tefsire  devam et…ortak tefsire de…subjektif tefsire de…devam et…Mezhebli ol mezhebçi olma yani…subjektif tefsirin mezhebin tarikatin olsun ama saygın olsun ortak tefsire de…hatta diğer subjektif tefsirlere de…

Ey “Kur’an yeter diyen” tefsirin objektif değil…subjektif..yani sen de tevilcisin senin de farkın kalmadı artık mezheb ve tarikatlerden …Objektif tefsire sen de hadim ol…İddianı kanıtlayamazsın.Objektif değil tefsirin…Hatta oryantelissin…sen..Şarkıyyatçısın da denilebilir sana…mezhebi senin kadar kiliseye yakın olmadı mutasavvıf da…

Paylaş

YORUM EKLE