Sen hala nesih-mensuh yok mu diyorsun…
Bir arabanın kullanılışlı olması için sadece ilari fitesler yetmiyor geri fites konulmuş…Nesih-mensuh hikmetlidir…hakim sıfatıyla kavgayı bitir…ama geri giderken çukura da düşme geri fites kullanılışlı arabada şart…
Sen hala nesih-mensuh yok mu diyorsun…
Mecellenin ehveni şer maddesi var…27 madde…şer bitince ehvenini seçmek de biter…ehven-i şer ilkesi hikmetlidir ama sınırlı ve süreli olursa…Oruç sınırlı ve süreli…Bir gün ye bir güt denilmiş…iftar ve sahur yap denimiş…veya iki gün üstüte tut ama üç beş gün iftarsız tutma denilmiş…oruç helali haram kılma ibadetidir …haramı helal kılmak ibadettir…RAHMAN sıfatına hadimliktir…Yavuzzzun ordusu Oruçlla eğitilmeseydi o ölü geçemez ölürdü…susuzluktan açlıktan…Hayat şartları orucu yani helalleri de haram etmeyi eğitim ve disiplin amaçlı olmak şartıyla ibadet saydı…
“Faiz haramdır “fetvası bu şartlarda fetva değil..kısas hakkıyla kavgadır…Kısas dolandıranı dolandır öldüreni öldür der…tevilciliktir mezhebçiliktir …ihlas değil ruhbanlıktır RAHMAN ismine hadimlik değil savaştır…Allahla savaştır bu şartlarda bu fetva…Nesh et bu fetvayı…nesih şartları oluştuğunda değilse puttur bu fetva fetva olmaktan uzaklaşır çözüm olmaktan uzaklaşır…İhlas değilsenin halin…sen putçusun…Fetvaya hadimlik de putçuluktur sadece esmaya hadimlik tek tanrıcılıktır…esmayla kavga eden şartlar gereği adl sıfatıyla kavga eden töre ve fetvalar teviller …yorumlar alışkanlıklar ezberler puttur…Kısas hakkı adl sıfatına hadimdir…hayat vardır…doandıranı dolandır…adam senin malını çalmışsa zorla al… zorla hırsızın çaldıklarını al sahiblerine dağıt der kısas…devlet eliyle yapılması en ehvenidir…
Sen hala nesih-mensuh yok mu diyorsun…
Nesih-mensuh da ehveni-şer ilkesi de elemdir esma bile esmadan bağımsız değil…ayeti hadisi fetvayı bağımsızlaştıran putçu olur…esmadan bağımsız Allahtan bağımsız algılama Kur’anı ayeti…hadisi…mesela kertenkeleyi öldür hadisine geçicilik koy…buda ve ek yani yeni aşı yap…ağaç budanmalı aşılanmalı der ziaatçi…İlahiyatçı da iyi çözümler için ayetleri hadisleri icmayı kıyası aklı vahyi ilhamı rüyayı her ilmi budamalı…aşılamalı…tasavvuf aşısı Kur’anı tefsire hadimliktir…tevil bölgezel ve tarihseldir şartlar gereği nesh edilmelidir…ehveni şer şerler çoğalınca ihtiyacı artan bir ilkedir vaz geçilemez bir yöntemdir…ancak bu yöntemler de zarara zararlı sınıra ve süreye erişince durdurulmalıdır…
Sen hala nesih-mensuh yok mu diyorsun…
Hint kültüründe siyah beyaz içiçe girmiş bir sembolün manası çok esmaya uygun düştüğünü gördüm ve benimsedim…yani Her iyinin içinde bir kötü vardır her hayatın içinde büyüyen fanilik vardır.”Faiz haram” fetvasının içinde de kısas düşmanlığı var neshin ve aşıya ihtiyacı var bu fetvanın …değilse bu fetvayı kutsallaştırırken hz İsayı ilahlaştıran kiliseye benzeriz…Rahmana hadim değilse fetva puttur…o mezheb puttur…o te’vil puttur…ihlaslılığından bu fetvayı savunan ise ruhbandır…ruhban da bekarlığı savunur ama bekarlıktan evlilik daha yararlıdır Rahmana hadimlik görevi için…çocukların birer hak askeri olur…rahmet olursun…zalimleri susturursun evlatların çok olursa…
Faizin olduğu yerde zam olur zamın olduğu yerde kul hakkı yemeyen kalmazAlış verişte ise kul hakkı yeme ancak dolandırıcılıkta var
Adl sıfatı gereği Mekke şartlarında faiz alanın günahı Medine şartlarında alandan daha azdır ama şartlar haramı helal yapmaz
Evet…esmaya hadim ol…kulluk bu fetvaya ve mezhebe hadim olan kilisenin hz İsayı ilahlaştırdığı gibidir ve o fetvayı putlaştırmıştır…ilahlaştırmıştır…o tevili putlaştırmıştır faizle ilgili savaş veren kısası yok etmemeli der Kur’an…Adl sıfatı da bunu seslendirir…kalp kulağı olan duyar ancak…Kürtajın olduğu bir ülkede faiz…zamla mücadele eden esnafa helaldir…geçim sıkıntısı korkusuyla kürtaj olanın imdadına koşmak amacıyla caizdir…der hem akıl hem kur’an hem kısas ayeti…hem adl sıfatı hem HAKİM sıfatı…ameller niyetlere göredir hadisi de caizdir der…ölümse işte ölüm kürtajölüm değil mi kürtaja sebeb olan kölelikle savaş için bu iyi amaçla ev kredisi caizdir ama hiç bir şart haramı helal yapmaz ancak caiz kılar…Dur eski alimler ne demiş de ama yeni şartlar o zaman olsaydı ne derlerdi de de…Esmayla kavga eden fetvaları ya ıslah edelim ya nesh edelim …yok edelim demiyorum…Şeytanı bile Allah var etti yok etmek onun hakkı tek ama görevimizdir ıslah…Konturolsuz ateşten kork…ama ateşi yok etme…hatta bazı alimler zamanımızda RİBA ve faiz diye konturolsüz faizi kortrollüden ayırıyorlar…riba haramdır sadece diyorlar…sadece o zararlı diyorlar
Helalleri haram say.sınırlı,süreli der Oruç haramlara da sınırlı süreli cevaz vermek rızaya ters değil…ve nesih- mensuh ve ehveni şer yöntemleriyle fetvaları ıslah edelim…tevilleri de ihlasın RAHMET olmanın gereği budur…Rahmana hadimlik kulluk budur…Ruhbansın…hz İsayı kutsal say ama sınırı koymazsan ilahlaşır…Kur’an mahluk değil…ama senin te’vilin senin fetvan mahluk…”Faiz haramdır”özü bu yani kutsal bil bu ilmi bu görüşü…kilise de hz İsayı kutsal bilsin der Kur’an ama ezelilik ebedilik vermesin esmayı vermesin hz İsaya…fetvaya da ayete de teviline de ezlilik verme tek tefsir yani muadı ilahi ezelidir ebedidir esmanın sahibidir…tefsire eriştin mi…kısası zincirledin “Faiz haram” diyerek…tefsir ezeli ve ebedi hakikattir tek tevhid insanı ol…Ruhbansın zalimsin…te’vilne tefsir diyen putçudur…tefsir mi “faiz haramdır” fetvan…yani erdin mi muradı ilahiye…ruhbansın sen senin ihlasın seni şeytan yapar ancak ruhban yapar ancak şeytanda ki ihlası kilisedeki ihlası geride bırakırsam tefsirliğe erişir te’villerin…ilhamların rüyaların…şeytanın rüyasından üstünlüğü yok rüyalarının da …tefsir ezeli ebedi ilme… ilahın ilmine denir…ama hz İsa ezeli dedi kilise ihlası yetmediği için…şeytan hz Ademi toprak sandı ilmi ve ihlası eksik olduğu için…melekler ise kan dökücü sandı ilmi ve ihlası yetmedi hz Adem aynalarından taştı…aynalarına sığmadı…Te’villerinizi ilahlaştırmayın eksik ihlaslarınıza güveneyin…Kurtacın olduğu bir ülkede ilahiyatçı olmak sınırsız vicdanlıların işidir…Bu insanların derdini dert bilmeyenin işi değil fetva vermek…
Sen hala nesih-mensuh yok mu diyorsun…ehveni şer ilkesi yöntemi Kur’ana zarar verir mi diyorsun…kilise gibisin onlar peygamberlerini sense mezhebini ilahlaştırdın….ama kutsaldı onlar ilah değildi…İlaha erdirmek içindi…”Allah bilinmek istedi kilise havra sınıfta kaldı bu görevde…bu bilmede…esmaya hadim eylemleri halleri fikieleri savun…eski alimler de bunu yaptı…onlar bu şartları görselerdi…geçim sıkıntısından kürtaj yaptıranlara şahit olsalardı…Kısas uygulayın derdi “faizin haramlığı fetvamız kısas gayretinize engel olmasın zincir vurmasın derdi…Sömüreni sömür dolandıranı dolandır…ahlak algınız da putunuz olmasın yani İlaha hadimliğe engel olmasın derlerdi…