Allahın Zatı Sudur Etmez…

Allahın zatı sudur etmez…

Hint tasavufu zatı sudur eder der…ama sudur eden suretlere giren esmasıdır…değilse gözle görülen varlıklar arasında farklılık olmazdı…Farklılık varsa zatı sudur etmemiştir…esmasının kimya formülü de farklıdır…Zatı sudur ettiğini kanıtlamak mümkün değildir…Allahın zatından bende var diyen ölünce Allah nereye gitti ye cevap versin…İnenden dönenden ilah olmaz olsaydı güneş olurdu memur olur emanetçi olur görevli olur emanetçi olur kul olur bağımlı bir varlık olur…Akıl manevi gözdür…İlim yaratılmamıştır çünkü zatının özellikleri de zamansızdır…mekansızdır…bende zatından cüz var deme mekan verme…zatına ama ilim alimde yani esmasına zman ve mekan ver..çünkü esması sudur eder tek…

Allahın zatı sudur etmez…

Evet…Sudur eden zatı değil esması esması her surete girer.şeytan da olur Adem de olur melek de olur…kahrı cehennem suretinde görülür.esmasının cemi mümkün Vahdet-i vucuttan kastın zatıyla cem ise bu Kur’ana göre küfürdür…zatın sureti tektir…zatı binbir kılğa girmez…esmasının sudurudur farklılıkların sebebi…”fıtrata kimyaya düşünmek özelliği eklenince insan olunmuş…”İnsan düşünen hayvan”derler…Farklılığı esma oluşturur…zatı sudur etseydi farklılık olmazdı varlıkta…şeytan tevbeye aykırı fıtratlı…melek günahsızlığa uygun …insan günah işler tevbe eder…bu farklılık fıtrattan yani esmanın sudurndan kimya bileşiminin formülündendir…

Madde enerjiye dönüşür diri lür ama yokluk yok…çünkü yokluk NUR sıfatından var edilmiştir…esması eksilmez…ve artmaz…

Evet…esma vahdeti var zat vahdeti yok…zatı sudur etmez…der İslam yani vahiy.Zatı zamandan zeminden bağımsız çünkü.Ve gizli

Mezarlıklarda işittiren var …işiten var …yani Allah ve Allah dilerse şehitler ölü değildir…dedi Kur’an farklılık var ölüler arasında da zaten gideceği yerler de farklı…Farklılık zatın sudur etmediğinin en belirgin delilidir adl sıfatının sebeb olduğu bir sonuçtur farklılık…zatı sudur etseydi Allahın farklılaşması gerekirdi…ekmel olanın farklılaşması mantığın kabul etmeyeceği bir iddiadır…ekmel olan neden eksikte sudur etsin…yaratılan nasıl eşit olsun Allahla…yani Allahın zatı sudur etmez…cem olmaz esması ise cem olur aratılanla..

Allahın zatı sudur etmez…

Hint tasavufuyla islam tasavufunun farkı şudur…Zatı sudur etmez der İslam tasvvufu sadece esması sudur eder.ilk Nur sıfatı sudur etti “Ol” emriyle…ve yokluk oluştu o yokluktan varlık yaratıldı…erişilmmez bir uçurum var zatı ile yaratılanların zatı arasında…Allahta yok olmak da esmasında ekmelleşmektir…enel-hak dedi hallaç hak esmasında ekmelleştim demektir bu…zatım da zatına denk demedi…”Oğul inancında zatı da zatına denk”iddiası var…İslam zatta denkliği mümkün görmemektir…esmada bile denklik görmemektir…hulülde de denklik parça iddiası var…Parçalanmak değişmek zatına verilemez Allahın yaratılanlardan farkı var zat ve esma yönünden çünkü…denklik yok…der Kur’an…

Hz Yusuf zindana atıldı…Allah bir Allahı zidana attı mı diyelim…denklik yok de…Hz Yusuf kul …de. Yaratılana ilah dediler hint beyinliler…fark gör Allahla aranda…yakın da dost da olsan…ekmel de olsan …Vahdeti vücut anlayışı hem denklik hem denksizlik ifade ediyor…yomuncuya göre denkim diyen parçayım diyen nirvanaya erdim diyen ilahlaştımm ilahta yok oldum diyen denklik kastediyse kafirdir…Ey Vahdet-i vücutcu…denklik kasdediyorsan denkliğin batsin vahdet-i vücut anlayışın batsın..ateisten farkın yok mantığın o derece bozuk…Erdemlerin egon için Allahı ululamak için değil erdemlerinbatsın…kul ol…ilah oldun sen …

Evet…niyet okuyamıyoruz yeterli niyet okuması yapamadıysak kimseyi yargılamayalım…münafıklık bellidir araştıran niyet okur…

Evet…Kul kulu yargılamamalı eksiktir bilgisi onu en iyi bilen yargılasın.Hallacı kul yargıladı…Belki Allaha hakka hadimim demişti

Evet..”ot” kendini şafi sanmasın…şafi sıfatı iile cem oldum desin…aman zatıyla da cem oldum demesin zatı hep diridir ölmez…Hz Ömer kendini adil görmesin bir damlası var adilliğin hz Ömerde…hallç da kendini HAK sanmasın bir damlası var hallaçta hakkın …ama Hakkı ölçü seçtim desin Hallaç da…esmasını ölçü seçtim desin evliya dediklerin…Fakirlik hünerdir diyen Fakir Muhammet diyen senni ölçün esma değil esmayı ululamak olsun görevin tebliğin irşadın …fakirliği ululama zelildir fakirlik ve fakirler tevbe etmedikçe fakir oluşlarına sebeb olan eylem fikir duygu ve hallerinden cennet yüzü göremez…zengide zekat vermedikçe Allaha dengim demiş olur…Allah verdi dememiş olur o da cennet yüüzü görmez…esmayı ölçü seç tebliğci tebliğini Allah için yapmaksa amacın…siyasi iktidarın hoşlanacağı şeyleri söyleyen olma İslamı bozma

Esmayı ölçü seçtim de Hallaç gibi…hallacı şiyasi rakipleri öldürttü…esmayı ölçü seçenin dostu Allahtır Nemrut da siyasi rakibiydi Hz İbrahimin esmayı ölçü seçenin de siyasi rakibi vardır…El-galib olan Allah hikmeti gereği İbrahimi mağlup etti…İbrahim de olsan sebeb-sonuç ilişkisi değişmez hakkedene Vehhab ateşi söndürür ancak…Yaz gününde kar yağdırır duası üzerine ama Nemrudunu yenmesine imkan vermez hikmet böyle istiyorsa…çünkü Allah esmasıyla kendisini sınırladı ölçüsü esma Allahın da…Allahta yok olmak bu anlamdadır…değilse Kur’ana asiliktir iddian…Allahta yok olamazsın cevherin farklı çünkü…zatın kimyan farklı…yaratanla yaratılan aynı kimyada olmaz…üstün olur…zatı erişilmez üstünlüktedir zatında yokluk Kur’ana ters iddiadır…esmasının da ancak bir kaçında yok olursun kahrında yok oldu şeytan rahmetinde yok oldu peygamber…Allahın Allahlığın yok olamazsın Allahın parçası olmak diye bir yteneğin yok yaratılansın denk değilsin çünkü…yok olan denk olandır…su iki gazın bir birinde yok oluşudur…iki vücut birbirinde yok olsa da ayrışımı var denk ve aynı olanlar tam yok oluşa imkan bulur ancak…abartıl bir ifade bu “Allahta yok olmak “ifadesi…Hint kafasının ürettiği bir terim…ancak sınırlıyarak İslamlaştırarak ele alınmalıdır…

Allahın zatı sudur etmez…de hint kafasından farkın olsun…denklik iddasıdır bu…sudur ettiğine denksin demektir bu…sen mi yarattın gökleri…hadi ölme denksen…tuvalete gittin denk misin…çürüdün kokuştun denk misin …Bu kadar bozma zorlama mantığı…

YORUM EKLE